Najszybsze pociągi w Polsce – technologia i historia

najszybsze pociągi w polsce

Historia najszybszych pociągów w Polsce sięga lat 60-tych XX wieku, kiedy to na polskie tory wprowadzono pociągi typu Pm36. Były one wykorzystywane do przewozu pasażerów na trasach między Warszawą a Krakowem, a ich maksymalna prędkość wynosiła 120 km/h. Obecnie, najszybsze pociągi w Polsce to Pendolino i Flirt, które pozwalają na szybkie i komfortowe przemieszczanie się pomiędzy miastami.

Technologia

W ostatnich latach w Polsce pojawiły się nowoczesne pociągi, które znacznie przyspieszyły podróże kolejowe. Jednym z najszybszych jest pociąg Pendolino, który jest wyposażony w specjalny system zwany ETCS. Dzięki temu systemowi pociąg może osiągać prędkość nawet do 250 km/h.

Innym nowoczesnym rozwiązaniem jest pociąg Flirt, który jest produkowany przez szwajcarską firmę Stadler. Ten pociąg może osiągać prędkość do 160 km/h. Oba te pociągi są wykorzystywane przez PKP Intercity, co pozwala na szybsze przemieszczanie się pomiędzy miastami.

Historia

Kolejnym ważnym krokiem było wprowadzenie pociągu typu EU07, który był produkowany przez polskie zakłady Pafawag. Ten pociąg był wykorzystywany do przewozu pasażerów na trasach między Warszawą a Gdańskiem, a jego maksymalna prędkość wynosiła 140 km/h.

Powiązane artykuły